Virginia Woolf: Starting A Journey



Over the coming months, I will be dwelling deeply into the life of Virginia Woolf. It's my last semester and I have chosen her for my final thesis. I have read her major novels and I find her a difficult writer to grasp. Still, I was very impressed with her style of narration and lyrical language, especially her novel The Waves.

Dear readers, you will be reading many entries on Virginia Woolf in the future. Writing is my way of discussing and understanding a writer's life and work. I believe that when we write, we become more conscious, sensitive and critical of the book we are reading. It works for me. Maybe it will work for you.

Comments

fadzil yusof said…
AsSalammulaikum.

Menarik juga apabila novel2nya dipilih. Saya tidak tahu sangat tentangnya. Mungkin ada feminism, entahlah. Tapi ada sebuah filem yang menceritakan 'mood' perempuan-perempuan yang macam Virginia Woolf. Apa filemnya saya tidak ingat. ia menggambarkan perasaan dan kehidupan perempuan yang sesetengahnya agaknya disempitkan dek perasaan atau apa. Virginia Woolf sendiri tak silap saya membunuh diri. Tragik juga bukan. Menarik...tapi entahlah.
Wan Nor Azriq said…
Wslam,

Feminisme itu memang ada.Dia antara aktivis feminisme moden yang terawal.Virginia telah menjadi "benchmark" kepada penulis-penulis wanita selepasnya.

Virginia bunuh diri akibat tekanan mental.Dia lemaskan diri dalam sungai.Aneh,ramai orang lebih tahu atau ambil berat pasal kejadian ini daripada membaca karya-karyanya.
saat omar said…
..u should watch and read THE HOUR..and a latest book about Woolf...title something like Woolf and the servant , i think

one new fact about Woolf is that she only start to cook at the age of 40s..
fadzil yusof said…
Salam.

terima kasih. saya membaca sedikit tentang virginia woolf. di sebalik, namanya, ia sepatutnya kita ladeni karya-karyanya. ada sesuatu yang menarik selain daripada tragedi di hujung usianya. saya pasti kiranya saya berpeluang membaca karyanya, ada sesuatu yang boleh pelajari. terima kasih sekali lagi.
Anonymous said…
Assalamualaikum,

Thanks for visiting my blog. It was good to know new friends & book lovers. Do come again.

Popular Posts